Versenyszabályzat

\includegraphics{sed_cup.eps}
 

Versenykiírás

Idén is két verseny kerül megrendezésre egy napon. Az ACMCup verseny az Informatikai Intézet rendezésében, valamint a 2013-ban elindított SEDCup a Szoftverfejlesztés Tanszék rendezésében. Az ACMCup verseny az ACM versenyek mintájára egy problémamegoldó verseny, ahol C/C++ vagy Java nyelveken kell a feladatok megoldásait benyújtani. A SEDCup verseny célja pedig, hogy a csapatok rövid idő alatt olyan programot fejlesszenek ki, amely megfelel a kiírt feladat specifikációjának. Itt a megoldásokat bármilyen nyelven meg lehet adni, és technológiai megkötés sincsen (például a felhasználói felület lehet akár konzolos, vagy webes is).

Míg az ACMCup versenyre külön is lehet jelentkezni, a SEDCup versenyen való indulásnak alapfeltétele az ACMCup versenyen való részvétel, hiszen a SEDCup verseny végeredményébe beleszámít az ACMCup versenyen elért eredmény is.

A verseny időpontja és helyszíne a 2016-2017-es tanév őszi félévét záró vizsgaidőszak utolsó napja:

2017. február 3. (péntek)

Iriny épület 217-es terem.

Nevezés

A versenyre olyan 3 fős csapatok jelentkezését várjuk:

  • akik valamennyien az SZTE (BSc, vagy MSc szakos) hallgatói,
  • akik jártasak valamely programozási nyelvben és a programfejlesztésben,
  • akik szeretik az érdekes problémákat,
  • akiket nemcsak a feladatmegoldás érdekel, de kihívást látnak egy teljes fejlesztési folyamat rövid idő alatt történő végrehajtásában.​​

Jelentkezési határidő:

2017. január 23. (hétfő)

 

Verseny lebonyolításának szabályai

A két verseny időtartama 8 óra összesen.

ACMCup - 3 óra

Az első 3 órában a csapatoknak egyszerűbb problémákat kell megoldaniuk az ACMCup verseny keretein belül. A versenyfeladatokat a csapatok angol nyelven kapják meg. A megoldásokat C/C++ vagy Java nyelven lehet benyújtani. A végeredményben számít a helyesen megoldott feladatok száma, illetve a megoldásra fordított idő.

SEDCup - 5 óra

A maradék 5 órában a SEDCup részeként a csapatoknak a kiadott feladatnak megfelelő programot kell készíteniük, annak működését a versenyfeladat specifikációjának megfelelően igazolniuk kell, illetve egy maximum 3 perces prezentáció keretében a programot be kell mutatniuk a versenyt követő záró eseményen, ahol minden csapat megtekintheti és értékelheti a többiek által készített munkákat. A feladat itt magyar nyelven kerül kihirdetésre a csapatok számára. A megoldás pedig tetszőleges nyelven nyújtható be.

Egy gépet minden csapat igényelhet a szervezőktől. Az ezen elérhető alapkonfiguráció (operációs rendszer és fejlesztői környezet) a regisztráció során kiválasztott platform alapján a következő:

Platform Operációs rendszer Fejlesztői környezet
Windows Windows Eclipse, IntelliJ, VisualStudio
Linux Linux Eclipse, IntelliJ

Segédeszközök használata

ACMCup

Az ACMCup versenyen minden csapat számára rendelkezésre bocsájtunk egy-egy számítógépet, amelyen a megoldásaikat implementálhatják, beküldhetik. A munkaállomásokon Linux operációs rendszer és Eclipse CDT illetve JDT valamint Anjuta fejlesztői környezet és GCC fordító lesz elérhető. Ezen felül a csapatok használhatnak bármilyen nyomtatott könyvet, jegyzetet, de nem használhatnak semmilyen elektronikus segédeszközt. Mivel az ACMCup verseny feladatait angol nyelven kapják meg a csapatok, így angol-magyar szótár használata ajánlott lehet.

SEDCup

A verseny második felében a csapatok már mindenfajta nyomtatott és elektronikus segédeszközt használhatnak. Internet elérés a csapatok számára biztosított lesz. Egyetlen tiltott dolog külső fél bevonása a feladat megoldásába. Minden ilyen irányú próbálkozás a versenyből való azonnali kizárást von maga után.

A verseny értékelése, a sorrend megállapítása

Az ACMCup verseny pontozása és rangsorolása a nemzetközi ACM versenyek pontozásának megfelelően a jól megoldott feladatok számának és a megoldásra szánt időnek a függvényében alakul.

A SEDCup verseny során az algoritmikus programozó készséget, a komplex szoftver kifejlesztéséhez szükséges tudást és az ötletességet is értékeljük. Tehát a SEDCup végeredményét több tényező együttesen befolyásolja:

  • az ACMCup versenyen elért pontszám,
  • a többi résztvevő csapat értékelése a bemutatott prezentáció alapján,
  • a szakmai zsűri értékelése.

A zsűri külön pontozza

  • a program használhatóságát,
  • a program megjelenését,
  • a program prezentálását és bemutatását,
  • valamint, hogy a program teljesíti-e a specifikációban meghatározott objektív szempontokat.

A legjobb csapatok tagjai oklevél mellett pénzjutalomban részesülnek

  • 1. helyezés: 30eFt/fő
  • 2. helyezés: 20eFt/fő
  • 3. helyezés: 10eFt/fő

Illetve a nyertes csapatok elnyerik az ACMCup és a SEDCup vándorserlegeket, amelyekre rákerülnek a győztes csapatok, illetve a csapattagok nevei. Emellett különdíjasaink további értékes jutalmakra is számíthatnak.